bus idag!

Idag red jag ut på Crannard med mamma, tanken var att vi skulle ha kul och få igång han. Jag gjorde lite det många bloggare inte gillar, lät han bara galoppera på och busred och bara busa med han. I början var han lite seg och tillslut gasade ja han och då tyckte han de blev kul och blev sig själv. Han studsa och tagga efter, och det tyckte jag bara var skönt vilket jag brukar tycka är irriterande annars. Sen så var de en backe och vi drog iväg i galopp och han blev så himmla glad och bocka och va skitsöt. Älskar när han är riktigt glad, det smittar av sig direkt och jag och han är i en egen värld, en värld utan alla regler osv...
Tränset kom också, de funkade efter jag hade spänt in det och gjort lite extra hål, skönt. Ska även beställa lite saker snart, funderar på ett scapa schabrak också. Men jag har bestämt mig för att iallafall köpa ett JW schabrak som skulle passa.

Brukar ni "gå över gränserna" och bara busa med hästen och ha kul?










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0