kotledsinflamation!

Har vart helt slut nu,  har vart med kompisar dag som natt i exakt en vecka. Har därför inte orkat blogga så mycket, men nu ska jag vara ensam iallafall. Skönt!
Sen så känns det så tråkigt att min ponny har kotledsinflamation. Jag kan ju berätta lite om när veterinären var här!
Somsagt så tog vi ut veterinären för han gick inte helt rent när man böjde han, och först lät vi han stå i 2 veckor och pröva igen. Han halta forttfarande så vi ringde veterinären som kom efter en vecka. Han tog böjprov och Crannard var ännu mer halt, och vi skulle sen longera han. Han visade tydligt i höger varv att det inte var som det skulle vara, och han har aldrig visat nått när jag har longerat ridit mer än att jag har kännt. Lite konstigt att han blev värre när han hade stått i tre veckor. Men han kom fram till att det var kotledsinflamation (som jag nästan var helt säker på) och han sprutade in något i leden.
Hans schema ser ut så att han ska få stå i två veckor till, sen ska jag börja skritta lugnt i två veckor. Sen börja rida igång lite lugnt. Fall han inte känns bra så får vi kolla igen så det har blivit helt bra.

Det jag tycker var skönt var att det var kotledinflamation, för jag har sagt det i några månader nu men ingen har trott mig. Har suttit och läst på hur dom är att rida och så var han. Pappa och mamma har inte trott att det är nått fel på han men jag har vart envis och säker som saken, och speciellt på sista tiden. Lollo min tränare snackade vi med och jag sa att ja trodde han hade kotledsinfamation och red, och hon sa att hon skulle bli chockad om det var nått med han. Så jag har vart säker i min sak och jag hade tydligen rätt, även fast jag inte kan så mycket om skador osv.

Så ett tips till er ryttare, känns hästen inte som den ska kolla upp det! För  det är en stor skillnad att kolla än att vara ryttaren själv, och fall ni är lite osäkra läs på internet!
Det jag kände mest på var glädjen som han hade i hoppningen det var det bästa han visste nu var det mer att han hopp för att vara snäll ...
Min prins, du är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0