Ponny/Storhäst

Något jag har tänkt på är hur olika hästmänniskor är i sitt tänkande. Nu tänker jag ta upp ett exempel och även skriva hur jag tänker om det. Det är det här med att gå från ponny till storhäst!

Många älskar sin häst så mycket så tar verkligen vara på tiden med den, medans någon annan gör allt för att bli "stor" inom ridsporten. Många vill stressa upp på storhäst för man inte kan bli något på ponny osv. Andra vill ta vara på varje dag med ponny. Det är väldigt stor skillnad och jag förstår båda "sidorna" .
Men samtidigt så sägs det att den bästa åldern är 35år och då har man långt kvar. Häst får man tävla hela livet medans ponny får man bara tävla tills man är 18år. Självklart om man verkigen vill ha storhäst så ska man såklart ha det. Men jag tycker man borde tänka ett tag innan man tar ett för snabbt beslut...
Fast man kanske vill pröva nått nytt, då kan man ju bestäma sig för häst fall man har tänkt ett tag på de.
Enligt mig så är det väldigt intressant och läsa andra bloggar, hur dom tänker osv. Tycker det är jättekul att se skillnaden på olika personer. Hästmänniskor har verkligen starka åsikter vilket jag tycker är jätteroligt, men ibland så kanske det kan gå för långt.
hur jag ska göra då?
Just nu så har jag lust att rida ponny så länge jag kan, men allt kan ändra sig. Visst blir man sugen ibland på storhäst men nej, jag håller mig till ponny. Jag vet inte exakt hur allt kommer se ut i framtiden, men jag har bestämt mig för att känna mig klar på ponny innan jag går över på storhäst. Vem vet, kanske jag kommer ha kvar Crannard några år och bara ha kul och skaffa en medryttare som kanske vill tävla han lite. Jag har så många ideér nu som säkert kommer ändras. Men det jag nästan är säker på är att jag  inte kommer gå över till häst innan jag är 18, men vi får se hur framtiden ser ut.

När tror ni att ni kommer gå över till storhäst, eller kanske ni inte gör det ? vill höra era åsikter
(lite rörigt inlägg men jag hoppas ni fattar vad jag vill få fram)


Gillar ni sånna här åsikts - inlägg eller är dom helt onödiga? Säg va ni tycker, för jag kan skriva massor mer om olika saker, man om ni vill behöver jag ens inte skriva sånna här.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0