Har du...?

Just nu så har jag bara slut i huvudet på vad jag ska kunna skriva om.. Så jag lägger ut en sånhära så får ni veta lite mera om mig och hästarna :D
Har du/har du haft en...

Egen häst?Japp
Foderhäst?Har haft
Medryttarhäst? Har haft

Din häst/favorithäst

Namn: Eibergs Sportsman
Färg: Mörkbrun nästan svart
Ålder: Född 1994 så 17
Bästa minne med? När jag stod i stallet och borstade min foderponny och såg en transport svänga in på gårdsplanen och världens finaste ponny backade ut! <3
Sämsta minne med? När hans skada blev sämmre..
Högsta du hoppat? Ungefär 120 tror jag. :)
Har du tävlat, och isåfall i vilken gren? Vi har tävlat Lb hoppning och Lc dressyr på klubbtävling.
Hur ser din grimma till hästen ut? Han huuur många som helst så tänker inte sriva alla x) Men just nu har han en rosa i hagen.
Hur ser sadeln ut? Har ingen nu men förut hade han en svart Morris and Knowland hoppsadel och en brun Barnsby dressyrsadel.
Tränset? Han har ett par stycken..

Din häst/favorithäst
Namn: Markoolio
Färg: Skäck
Ålder: Född 2002 så 9
Bästa minne med? När vi lastade in honom i transporten efter att han gått igenom besiktningen <3
Sämsta minne med? När vi fick hem
honom och upptäckte ganska snabbt att  han hade ringorm..
Högsta du hoppat? 90-1m kanske? 
Har du tävlat, och isåfall i vilken gren? Har inte tävlat med honom än
Hur ser din grimma till hästen ut? Måånga olika men just nu en blå i hagen.
Hur s
er sadeln ut? Walsall R AFI flat, hoppsadel,svart.
Tränset? Ett svart från Equline och nåt från hööks

Favorit
Ras: Finns många fina, gillar ponnyer som har fullblod i sig, och är nätta i modellen. Sen är även irländare som är lite kraftigare också fina. Sen såklart New forest, som Sportis är och Lewitzer, som Marko är.
Färg på häst? De flästa är fina men mörkbruna och fuxar är riktigt snygga!
Gångart? Galopp!
Ridskola? Rickeby :D
Häst/ponny? Mina ponnysar såklart :D

This or that

Stegra/bocka: bocka
Barbackagalopp över ett sommarfält eller ett snöfält: Snöfält!
Stor häst/ponny? Ponny
Hjälm med ventilation/hjälm utan? Nu på sommarn, Ventilation!
Ridskor/ridstövlar? Stövlar
Hjälm/väst? Hjälm
Sporrar/spö? spö
Rida själv/rida i grupp? Rider nästan alltid skälv och det är mysigt men det är kul att rida i grupp också :)
Hoppning/dressyr? Hoppning, men kan man inte rida dressyr kan man inte hoppa ;)

Hur många … har du?
Ridbyxor: Inegn aning :O  
Hjälmar:
Ridskor: 1 par
Ridstövlar: 2
Ridspön: Ingen aning kanske 10-15?
Sporrar: 1 par
Ridstrumpor: Många
Kavajer: 2

Hur många ... har du/din häst?

Schabrak: Oj de va ett tag sen jag räknade men kanske runt 30 :) 
Sadlar: 1 nu men det kanske blir en till sen..
Träns: 4 Men ett nytt beställt
Benskydd: 3 par men ska köpa nya 
Grimmor: Ingen aning, många :O
Skor 4 :D

Tävlingar!
Har du tävlat i hoppning? Yes
Har du tävlat i dressyr? på klubbnivå
Har du tävlat i fälttävlan? Nej
Har du tävlat i galopp? Nej
Har du tävlat i en annan gren? Nepp
Har du ett par vita ridbyxor? Jaa
Har du en tävlingskavaj?Ja
Har du en tävlingsskjorta? Japp
Har du ett vitt schabrak? Några stycken..
Har du vita benlindor? Nepp brukar inte andvända lindor.
Har du en blå/gulrosett? Nepp
Har du en blå rosett? japp
Har du en gul rosett? japp
Har du en röd rosett? Nej
Har du en grön rosett? Tror inte det
Har du en vit rosett? Ja
Har du en clear round rosett? ja
Har du en annan sorts rosett? ja

Kan du...

Knoppa? Jarrå
Göra inbakad svansfläta? jaa
Sadla? Ja
Tränsa? japp
Sätta på ett täcke? Jaa
Kratsa hovarna? Yes
Rykta? Ja
Få en häst att gå i form? yes
Hoppa en bana? yes
Duscha en häst? Yes

Har du...
Skrittat? Ja
Travat? Ja
Galopperat?Ja
Hoppat? Yes
Fått en häst i form? Ja
Haft gymkhana? På ridskolan när jag var liten.
Lekar till häst? Samma som förra
Galopperat barbacka över ett sommarfält? ja
Hoppat barbacka? Japp 
Stått på en häst? Ja
Ramlat av? Jaa
Suttit i damsadel? ja
Travat i damsadel? ja
Galopperat i damsadel? Yepp 
Suttit bak och fram på en häst? Yes
Suttit på en stegrande häst? Ja
Suttit på en bockande häst? Yes
Suttit på en skenande häst? Japp
Ridit ut i grupp? Ja
Ridit ut själv? Ja
Stött på ett vilt djur när du varit ute och ridit? Ja 
Varit med på en show/uppvisning ridandes till häst? Tror inte de?

Har du ridit en...

Arab? Japp
Shettis? Ja
Ardenner? Tror inte de
Connemara? Ja
Korsning? Japp
Svensk ridponny? Ja
Gotlandsruss? Oh ja, glömmer aldrig min foderponny Mixa ;)
Falabella? Nej dom får man ju inte rida på? 
A-ponny? Ja
B-ponny? Ja
C-ponny? Jepp
D-ponny? Japp
Storhäst? ja

Äger du (en/ett/flera)...
Pälsglans? Ja
Hovolja/hovfett? Japp
Flätgelé? Ja
Torrschampo? Har beställt ett :D
Hästschampo? Jaa
Ryktsten? Ja 
Rotborste?: Japp
Ryktborste?: Ja
Ryktskrapa? japp
Hovkrats? Japp
Mankam? Ja
Svansborste? ja
Plastborste? Ja
Massageborste? Jarrå

Jag och lilla Mixa för mååång år sen :) Gud så jag saknar min lilla plutt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0