Crannard

Jag kom nyss in från Crannard, vi har haft det mysigt. Först så tog vi böjprov på han, och han markerade på ett framben. Pappa kolla även vart det va och det var vid kotan, säkert därför han har vart som han har vart på sista tiden. Crannard är en känslig häst och känner direkt, och jag har kännt att det har varit något. Men dom flesta har trott att det är varmt och att han är slö och lat och jag har trott lite på det också, fast haft en annan känsla.  Vi har förut kollat hans kropp och det var något hon hitta men inte mycket, och han blev bra efter två behandlingar.
Det behöver ju inte betyda att det är därför han har vart annolunda men jag tror att det kan vara mycket i det. Vi kommer ringa Stickan (veterinär) så får vi börja med att han ska få kolla. Sen får vi se vart allt leder...
Så Crannard får vila forttfarande, han har blivit lite rastlös så jag ska försöka gå promenad så ofta jag kan så han får röra sig.
Annars så har jag masserat med en sån borste, ryktat och klippt och fixat han snygg. Har även smöjt lite med hästsalva på hans små-sår, och stretchat. Han har bara njutit och har tyckt det har varit jätteskönt. Så nu är han snygg igen.
Crannard har varit jättesur på sista tiden för jag har ju inte vart hemma och fixat med han. Så han har blivit så förbannad när mamma har hållt på med Diamantur berätta hon. Han har stått och sparkat, så mamma har fått gosa och fixa med Crannard också. Han vill alltid ha all uppmärksamhet och vara fin min lilla prins! <3


bild från roslagscupen, dålig bild



Kommentarer
Postat av: Sofia - Mode, foto & personligt

var med och tävla om en ny cykel i min blogg :D



http://smnmode.blogg.se/2011/july/vinn-en-beach-cruiser-cykel-fran-ride-with-st.html#comment

2011-07-17 @ 22:34:46
URL: http://smnmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0