Lååångt ridpass

Idag så har jag och Marko ridigt en lång runda i skogen på 2 timmar! :D Vi började med att rida runt skön så han fick lyfta på benen och klättra lite. Gick super förutom vid ett "dike" eller en beck typ, det är ca 10 cm djupt med grus under och kanske 30 cm brett. Alltså ingenting.. Men det tyckte Marko! Han vägrade och skulle bara stegra och sparka. Men till sist efter kanske 10 minuter så hoppade han ett JÄTTE skutt över, :) haha. Sen så kom vi ut på galoppvägen och där har vi travat och galopperat. Han var riktigt duktig! :D Sen så skrittade vi hem oc det gick bra tills vi skllulle gå ut på ängen.. Då var det stopp. HAn skulle inte gå där utan hade bestämt sig för att ta den lite kortare vägen hem. Han försökte vända och sparkade. Trött som jag var så hoppade jag av och ledde honom och då var det inga problem minsan! Då hoppade jag upp igen och då försökte han vända igen! Men då petade jag till honom å skänklade ordentligt och då gav hen sig till sist! :)
Juste eftersom det inte vart någon träning i söndags så blir det i morgon istället! :D

Sportis och jag gick en promenix på sisådär 30 minuter. Han var lite seg idag också med han piggnade till efter ett tag. :D

charmiga grabbar..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0