Årstiderna

Tänkte skriva lite + och - om årstiderna, villka som är mina favoriter o.s.v. :)
Höst
+ Lagom teperatur
+Alla vackra färger!
-Det börjar bli mörkt tidigare..
-Att det regnar mycket och blir mycket lera.

Vinter
+All härlig snö!
+JULEN!
-Underlaget blir hårt och det blir svårt att rida ordentligt
-Det blir mörkt tidigt..
Vår
+Skönt när underlaget blir bättre och man kan rida ordentligt ute igen!
+Man behöver inte ha lager på lager på lager o.s.v me kläder på sig.
+Det börjar ljusna på kvällarna.
-Att jag inte kommer på något dåligt..
Sommar
+Hästarna kan gå ute mer.
+sommarlov.
-Alla äckliga kryp!
-Värmen, som gör det jobbigt för både hästarna och en skälv.
bilderna är tagna från google.
Att skriva i ordning vilka årstider jag gillar bäst blir svårt.. Men den bästa är iaf vinern! Den bästa tiden på året! Jag bara älskar julen och allt som hör den till,allt fina jul pynt, pepparkako,lusse bullar, julaftons morgonen, ja ALLT! Och såklart att rida barbacka i snön och bara galoppera över en äng full med pudersnö! Det är nog bland det bästa som finns, hehe. :D
Men om man ser på det som är bäst för hästarna/ridningen så skulle det nog bli våren eller kanske början av hösten, eftersom att så är underlaget perfekt och inga jobbiga kryp :D

Vad tycker ni? Vilken årstid är bäst? :D



GE MEJ VINTER! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0