Dagens ridpass!

Dagens ridpass!
Idag så tog jag fram två hinder, ett räcke och en oxer. När jag tog fram hinderna så gjorde mamma i ordning han åt mig. När jag kom till mamma så berätta hon att hon inte kunde binda upp han att han var på ett jävla humör och kassta sig och vart rädd för allt, så pappa hade fått komma och hjälpa henne och han fick stå och äta samtidigt.

När jag väl red upptäckte jag direkt att han var väldigt pigg och lite spänd. Han var rädd för allt, men lyssnade ganska bra. Började hoppa på hinder som var 75cm han hoppa som en klocka med världens lätthet och tyckte det var skitkul. Så vi höjde till 85 och han hoppa som en klocka och var hur fin som helst, och sen hoppa vi 1m. Han var hur högt över som helst och den här känslan har jag inte haft på länge.

Pröva att svänga och han var med hela tiden. Han var pigg mot hinderna men jag kunde hjälpa han så han kom rätt och så han var perfekt. Så sjukt kul det var, vi hoppade inte alls mycket och det fick räcka med 1m även fast vi skulle kunna höjt mer. Den här känslan kommer jag leva på länge och längtar till tävlingen, då jävlar.

Känns skönt att han är bra nu och fan va man känner skillnad från när han blev behandlad så sjukt mycket gladare har han blivit.

Jag älskar dig! <3










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0