Regn rock/ländtäcke

Nu på hösten så brukar det ju regna väldigt mycket , och då är det ju vikigt med bra regn kläder!
Något som jag har funderat på är en sånhära regn rock, som även kan andvändas som ett litet "länd täcke". Jag tycker att det är smart och att man håller dej varm eftersom att man då får värme från hästen också, super smart! Eller...?
Men sen så börjar jag fundera lite och hur säker kan det vara egentligen? Det jag tänker på är dels om kan ramlar av att hästen fastnar i den och sen drar i väg, då kan man ju bara föreställa sih hur det kan då.. Men sen även att man fastnar i skogen med det, eller om det blåser så att hästen blir rädd för det istället.
Så tyvärr så måste jag nog ge det en diss eftersom att det inte värkar ligga någon större säkerhets tanka bakom..

Vad tror ni? :)
(Regn rocken eller vad man ska kalla det kommer ifrån hööks.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0