Duktig ponny :D

Idag så red jag och Marko ut och konditions tränade! Började med att jogga igång honom i trav och sedan rulla på i galopp. Jag kan ju bara säga att han har varit hur duktig som heelst! Han har inte dragit ner huvudet en ändasta gång! Han börjar faktiskt göra riktiga framsteg som värkligen märks nu. Förut kunde han knappt göra en riktig galoppfattning, han bara rusade in i galopp, nu så kan han göra riktigt fina fattningar+han har fått mera muskel och orkar sammla sej i galoppen och gå i lungt tempo utan att bryta av. Bara att hoppas att det fortsätter såhär nu, för jag vet att han kan, han har kapaciteten bara han vill.
Sponken vilade idag. Men han gjorde ett väldigt misslyckat bus i hagen som jag tyckte var rätt så roligt, haha.
Han brukar ju kunna vara rätt så elak mot Marko ibland. Så idag när jag skulle släppa ut Sponken i hagen så stod Marko vid grinden och väntade och då vart Sponken supr och la öronen bakåt och skulle bita Marko i rumpan, men han glömde nåt.. Han hade munkorg, haha. Så han sprang efter Marko i full rulle fast besluten om att bita honom i rumpen, men Marko hade tur den här gången... Haha :D

Fiin heest :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0