Dagens ridpass!

Dagens ridpass! :D
Jag började med att rida på banan, jag var noga med att mjuka upp han ordentligt i skritt och det gick jättebra. Sen så började jag trava, red bara mellantempo och ökningar. Han blev mjuk och fin och då var det dax för galopp. Han har det svårare i ena varvet och försökte kassta av mig. Men jag hoppa av och tog spöt och bara höll i det så började han sköta sig. Jag slängde av spöt och han var fin. Red inte mycket galopp på banan, något varv på båda volterna.
Sen red jag ut, lät han rulla på i galoppen i en backe och han tyckte de var superkul och drog iväg. Försökte lugna han men det var inte lätt, så jag mjukna bara och lät han rulla på. Jag litar så pass bra på han så jag gör inte sån stor affär av det hela. Sen klättra vi lite i en backa några gånger och det gick bra. Red i lite mer än 1h, så imorron ska vi skritta ut en lång runda och bara mysa.
När jag kollar i dina ögon ser jag något speciellt, jag är så glad att just du är min! :)  <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0