ridpass!

Gårdagens ridpass!
Red på banan och mjuka upp han , och jävlar va han hade blivit pigg. Han har blivit sig själv igen, pigg och framåt. Han var riktigt spänd så det tog ett bra tag innan han börja slappna av ordentligt. Jag tränade mycket galoppfattningar i början och sen red jag mycket övergångar, ökningar, och serpentiner osv. Han blev riktigt trevlig i slutet och då nöjde jag mig. Red ganska länge.

Dagens ridpass!
Jag red ut och märkte direkt att han var mycket mjukare och det hade gett nytta att mjuka upp han ordentligt dagen innan. Han var dock väldigt spänd och tittig i början men jobbade på bra emellan, jobbade lite öppna osv. Sen skulle jag trava över ett dike vilket han oftast aldrig gör men han tvärstanna och efter övertalning hoppa han. Sen trava jag emot de igen och han drog emot och hoppa glatt (duktig pålle). Efter så red jag några varv på banan för att se om han var lika fin där och det var han, lyssnade jättebra så red bara 3 varv och sen skritta jag av.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0