Ridning ska vara kul!

Något jag tycker är konstigt är när folk klagar på att andra säger att sin häst är bäst osv. Jag blir bara glad när jag läser att andra skriver det, och dom flesta menar inte just bäst utan bäst i sina ögon. Fattar inte grejen med att störa sig på att andra är jättenöjda över sin häst? :S
Tror mycket avudsjuka ligger i det hela och jag tycker det är patetiskt, varför inte vara glada över att någon annan är nöjd med sin häst och älskar den? Hästsporten är en konstig värld full avudsjuka och jag tycker det är synd. Varför ska inte alla glädjas tillsammans över sitt gemensamma intresset just hästar? Jag tycker det är sjukt, ridning är till för att ha kul och då ska man inte förstöra intresset för någon annan genom att trycka ner folk. Det fulaste är när vuxna gör det, usch. Hur en vuxen människa kan kassta massor skit på ett barn/tonåring kan jag inte förstå.

Jag säger alltid att min häst är bäst osv, men jag menar inte det så. Jag vet att min häst inte är i närheten av bäst men jag älskar han så mycket så jag tycker det även hur dåligt det kan gå för oss.

Jag strävar alltid efter glädjen med hästen, ALLTID! Något ni kanske inte visste är att jag provred en häst innan Crannard , den var sjukt fin och hade enorm kapacitet. Den kommer gå långt riktigt långt, men ändå valde jag Crannard före den. Vet ni varför, för jag hade så kul när jag red Crannard, även om den andra enligt många var snyggare, mycket kapacitet osv. Jag bryr mig inte om det, jag fastnade inte för den och kände inte att det var så kul egentligen.Jag tror jag kommer längre på Crannard just för att allt kändes rätt, tror inte ja kommer någon vart på en häst som är jättefin men som jag inte fastna för. Men direkt när jag såg Crannard satt upp så fick jag ett leende, ett leende jag inte hade haft på länge. Jag var fast och den andra hästen var som bortblåst i mina ögon!

kanske rörigt inlägg men skrev det snabbt på pappas dator och får inte använda den så länge!
Men känner ni igen känslan, dela med er av era åsikter!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0