Duktig heest :)

Idag så fick jag ju börja skritta igen och Marko brukar vara pigg när han har stått i en dag, nu hadde han stått tre...
Jag var nästan säker på att ha skulle slänga av mej idag. haha.
Först när jag gick förbu hagen så sprang han omkring där+att det blåste en hel del, sen när jag tog in dom så trippade han hela vägen in. Sen så vägrade han stå still när jag skulle sitta upp. När jag väl kom up så skulle han inte gå utan trippade och stanade om vartanat. Men sen när jag hade kommit ifrån stallet en bit så gick han som vanligt.
Sen så har han gått super snällt hela vägen och värkligen lyssnat! Så fort jag kortade tyglarna det minsta så kortade han upp stegen. Vart faktiskt lite chokad över hur lugn han var idag. :D
Sen så gick jag och sponken i ungefär 15 minuter, gick inte längre eftersom det var kolsvart ute. :(
Jag älskar vintern, men inte att det blir mörkt när man kommer hem från skolan, och snart så blir det vel det igen..

Sponken gillar också snö! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0