Dagens ridpass och promenad!

Hej kommer göra lite kortfattat då jag sitter på pappas dator och han måste ha den :(

Crannard : Red ut i skogen och han var jätterolig, och jag menar verkligen det. Han var skitpigg och på vägarna tagga han till ordentligt , jättekul men ibland va han svår att hålla kvar. Mjuka han också i skogen och ställde åt båda varven och så, men red mest med långa tyglar och bara myste. Jättebra och nöjd med ridpasset, vi var ute i 50min.

Demantur:
Red samma runda och han var fin men trött, arbetade inte så mycket men rullade på lite på vägarna.

Tyra: Gick en promenad med henne och hon var väldigt pigg kan jag ju säga, gick förbi mig jag sa till henne hon lyssna i fem minuter sen förbi igen. Hon är ung och är väldigt "fladdrig" eller vad man ska säga, hon lyssnar ett tag men sen glömmer hon bort. Sen så en gång så springer hon förbi mig och jag sa till henne ordentligt och två meter efter gör hon samma sak och då sa jag till henne mer och var mer bestämd. ;)  Efter det så lyssnade hon kanonbra, men vi var ju nästan hemma då. Gick i kanske 25min. Men hon är ändå trevlig och man tappar inte kontrollen men man får säga till henne, för annars skiter hon i en.


Hon är ganska charmig ändå! ;)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0