Hoppning idag

Oj oj, statistiken är inte på topp.
Men idag hoppade jag ju som ni såg att Maja skrev, första gången ja är på lovisedal faktiskt! Det gick inge bra alls faktiskt, han var trött och var konstig i munnen. Vägrade att arbeta och lyssna så han fick gå som han gick hade inte ork till att bråka. Solen sken och jag var helt slut men jätte huvudvärk, men jag upptäckte sen att ja hade feber. Hoppade iallafall lite och jag hade inget att säga till om, när han blir trött så kan inte jag hjälpa han innan hindrerna. Ibland kom vi jättestort vilket ja inte alls var beredd på så jag hängde inte med och det kändes piss. Han vägra några gånger men jag var aldrig riktigt fokuserad och va inte taggad, smittar av sig. Men sen hoppade vi lite mer omhoppningsvänger vilket jag inte tog alla, då blev han piggare och jag lät han rulla på bara.

Men en dålig vana jag har gjort det är att sitta för tungt i sadeln, för att förut då va de tvärtom och då sa alla att ja skulle sätta mig ner. Nu har det blivit för mycket och det ska jag tänka på mest nu framöver. När jag ska tävla på Lördag så ska det bli varmt så jag kommer inte kräva nått och istället låta han rulla på och stå lite lätt. Han kan hoppa när han kommer fel det har han bevisat, och det är inga höjder så det är nog bäst så.

Ska även snart åka ut med båten i 2veckor och då får han vila, skönt att komma bort från allt men kommer sakna hästen. Men samtidigt skönt att slippa tänka på allt annat runt hästvärlden. Den här veckan till tävlingen blir bara att rida ut och ha kul , så han taggar till tills lördag. Har inga krav och kommer bara ta det som en träning med tanke på att allt i hoppningen inte funkar nu. Men efter vi har vart med båten rider jag igång han och kommer börja hoppträna och få hjälp. Det behövs verkigen nu för jag behöver tips, så ska komma igång lite igen sen. ( ska försöka sätta lite tidsinställda när jag kommer vara borta)











Kommentarer
Postat av: Yasmine

Hoppas det går bra på tävlingen! Lycka till :)

2011-06-29 @ 10:07:21
URL: http://yassei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0