Dagen!

Sorry för att ja inte har bloggat, har haft fullt upp. Idag så longera ja Crannard i ungefär 10 min, mest för att träna lydnad och han ska lyssna på rösten. Den gick ganska bra utan när han fattar galopp för då får han ryck och sparkar bak-ut, även lite bockningar blev de. Han är så söt just nu, pigg och busig och kommer springandes i hagen. Men det gick iallafall bra med att han skulle lyssna på rösten som vanligt,han är jätte uppmärksam på det!

Sen har jag ridit Diamantur och Vimpan. Först Diamantur badade med han med min kusin, mysigt. Envis häst, han totalt vägra att stå stilla när ja tvätta han. Sen körde han en bockserie också, när Ronja kom i galopp förbi.

Efter det så tog jag och red Vimpan och Ronja ludde, det gick bra. Jättesöt islandshäst faktiskt. Vi red först till sjön och lät dom känna lite på vattnet och båda hästarna ville bada men vi hade sadel och bytt om. Sen red vi lite i ett grustag, vi hade det mysigt.


Jättefint väder har det även vart, jättemysig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0