Ridpasset Crannard!

Idag så skritta jag först Crannard lite på banan och försökte mjuka upp han lite iaf. Sen red jag ut, och han brukar ju alltid hålla på vända och dra osv. Så vid ett ställe skulle han hem, då vände jag han och la på spöt en gång. Då blev han sur och bocka iväg (inte bra då han egentligen bara får skritta) men fick stop på han snabbt. Sen så gick hela vägen bra och jag tror de var bra att ja sa till han. Sen stannar jag hoss Matilda och snacka och då drar han ner och ska hem då vänder jag han och driver, och han gör värsta luftsprången och det var nära att jag flög av. Hoppade av för att han inte skulle bli så otålig och sen hoppa jag upp. Kom inte långt innan han drar iväg med sina språng, haha. Tur så fick jag stop på han så hoppade jag av och gick med han. Sen sista biten tänkte jag hoppa upp men direkt tänkte han busa med mig så jag hoppa av och gick hem.

Jag hoppa av just för att han inte ska springa så mycket, och då kan jag gå med han. Han är helt enkelt sjukt överpigg men det kan man ju förstå efter lite mer än 1månad vila. Han är full av bus, i hagen också, så sjukt rastlös. Sen dom som tror att han gör så för han har ont, det kan jag lova att han inte har. För just nu känner jag skillnaden och nu är han bara full av energi. Min sötis!

längtar tills vi är igång, och vi kan tävla! Då jävlar ska vi visa vad vi går för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0