Ingen ridning :/

Igår så gick jag ju även promenad med Crannard, gick i 40min. Jag tog träns som var skönt för att ha lite mer kontroll över hans överenergi. Ibland när jag skulle trava några steg så sakta han ner flög rakt upp och sparka, så jag fick vara bestämd. Men travade inte mycket för han ska ju inte göra det men ville ju bara ta några steg för han var så glad. Han springer ju ändå jämt i hagen och galopperar runt. Men efter en stund lyssna han kanon bra och jag hade kontakt med han hela tiden.
Sen hade han väldigt jobbigt för hela han är äten av insekter och jag kan lova att ja inte har varit med om någon känsligare häst. Hela han är biten överallt, men ändå har vi flugtäcke och flughuva. Så han koncetrerar sig ibland på det och sparkar och har skitjobbigt. Så jag håller på och smörjer in han hela tiden, knappt får jag det för han tycker det är så jobbigt.
Så tyvärr blir det nog ingen skritta nu för han kommer bara koncentrera sig på sina sår och så, så jag ska försöka få ordning på det. Han får även nu gå in när han vill så blir det nog bättre, och pappa ska köpa massa salvor. Så får jag vänta kanske två dagar så borde det blivit bättre. Skittråkigt verkligen för jag har sett fram emot det, men vill inte att han ska gå och ha jobbigt. Men det blir nog promenad med han iallafall!
andra sidan är värst! och ni ska se vid snoppen, usch ...

Kommentarer
Postat av: Lina Jonsson

Fin blogg ni har, följa varandra på bloglovin ? :D



va gärna med i veckans bild på våran blogg läs regler och gå med här - http://ryttareochhast.blogg.se/2011/august/-vinnaren-av-veckans-outfits-ny-tavling.html#comment (:

2011-08-09 @ 11:04:01
URL: http://ryttareochhast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0