Gårdagen

Hej blev så stressigt med allt igår och när jag äntligen skulle sätta mig och blogga så blev jag tvungen att gå till min kusin...
Men igår när dom pröva Diamantur och red ut fick Crannard damp som vanligt i hagen, fast den här gången 100 gånger värre. Han sprang och sparka bakut och ladda mot att hoppa och i sista sekund vek av. Men jag blir lite nervös när han gör så för han har ju förut försökt att hoppa och dragit med sig allt efter sig. Så jag satt på han grimman och han drar runt mig kasstar sig och sparkar bakut. Jag släppte inte och tillslut stanna han, satt då på träns och gick lite med han. Det är så mycket lättare att kontrollera han då när han är på sånt humör.
Han är riktigt överpigg nu och är rastlös hela tiden, men det är bara bra tycker jag så han tycker det är skitkul att bli riden.
Ridpasset på banan!
Efter det så skritta jag han på banan. Det börja med att han var lite konstig och seg i munnen men så jag ville bara finslipa på det och ha en bra form. Försökte även mjukna han i båda varven. I slutet gick han skitbra, var lite stelare i ena varvet men kunde inte göra mer den dagen. Han blev dock lite trött och gick inte riktigt frammåt. Men annars superfin!

Det är en dröm att rida han även om jag bara skrittar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0