Dagens ridpass,knäpp Marko igen...

Idag så var det tänkt att jag skulle rida dressyr på åkern och mjuka upp mackan ordentligt.. Men det var han inte med på.. Istället vart det ett riktigt svettigt ridpass med myycket galopp!
Började med att jag red ner på åkern och red nåot varv i skritt, sen så började jag korta upp tyglarna och då började han dirrekt! Han höll på och skaka på huvudet, skulle stegra och dra iväg o.s.v.. Så då gjorde jag sådär som jag gjorde igår med halterna, men den jäkeln ville inte ge sej! Så då tänka jag att jag låter han galoppera (då sköter han sej) riktigt mycket tills han blir trött och inte orkar streta emot mer. Jo tjena, jag galopperade och galopperade, flera varv, Mackan var helt löddrig! Sen så saktadde jag av, men han fortsatte ändå! Så då travade jag honom och liksom böjde mej ner med överkroppen och höll ner tyglarna så att han skulle bli låg i formen och slappna av, det är svårt att förklara men ni fattar? xD Då började han sakta att släppa efter, sen så gjorde jag samma sak i skritten. I slutet så gav han efter någorlunda, då nöjde jag mej och gick hem med min blöta lilla ponny. :) Att han ska va så nedrans envis.. Han har vel komit in i en ny period, han brukar ju göra så. Först så kan det gå toppen i en vecka eller 2 och man kännar att man e på G. Men då ska han börja testa mej igen i ett par dar eller ett par veckor och sen så kan det gå bra igen.. Ja ni fattar envis ponny i sin renaste form. :)
Sen så gick mamma en sväng med Sponken i ungefär 30 minuter. :D

Det är tur att dom är så söta.. Hahah :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0